Wednesday, October 22, 2008

Trip Ke Pantai Timur Part II: Kuantan, Pahang

Setelah Selesai semua masalah pentadbiran dan segala urusan, tepat jam 9.00 pagi, Kamu bertolak dari Puncak Perdana menuju Kuantan. Bersama dua orang Pilot yang setia menemani, Sulaiman dan Syukur beserta bas setia kami BFS 7717.




Perjalanan yang menempuhi NKVE, Lebuhraya Karak dan Lebuhraya Pantai Timur itu berakhir apabila pada jam 1.40 tgh, kami semua selamat ke Kuantan. Ketibaan kami disambut oleh hujan yang agak lebat apabila menempuhi Gambang dan melalui kawasan rumah Pian tetapi semakin berkurangan apabila sampai ke Bandar Kuantan. Dah lama aku tak ke Bandar Kuantan. Ish! Lupa lak. Bulan Julai 08, aku ada bermalam di Seri Malaysia Kuantan semasa on the way ke Terengganu.

Tepat 2.15 ptg, kami tiba di Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang, disambut oleh Encik Mohd Nor, Ketua Unit Dokumentasi. Walaupun, lambat mendapat maklumat daripada kami kerana ada masalah komunikasi, mereka telah menyediakan satu layanan istimewa yang sukar kami lupakan. Kami di bawa terus te dewan untuk mendengar taklimat untuk memenuhi keperluan lawatan iaitu untuk kursus Library Automation (IML653).

Taklimat telah dilakukan oleh Ketua Unit Automasi. Banyak pengalaman banyak dikongsi oleh kami semua. Selepas taklimat, pihak perpustakaan Awam Pahang sempat menyediakan jamuan siap dengan kuih raya lagi. Kami semua dibawa melawat ke seluruh kawasan perkhidmatan yang disediakan oleh Perpustakaan Awam Pahang. Kami sesungguh sangat berterima kasih kepada pihak Perpustakaan Awam Pahang sudi melapangkan masa mereka untuk melayan kami semua. Lawatan kami berakhir pada pukul lima. Terima kasih daun keladi diucapkan kepada pihak perpustakaan. Sebelum berlepas ke Terengganu, kami telah singgah sekejap di Pantai Teluk Cempedak untuk menikmati keindahan pemandangan.



Tepat pukul 5.40 ptg kami semua bertolak ke Terengganu. Selamat tinggal Kuantan, sampai ketemu lagi......

No comments: