Saturday, October 4, 2008

Kemurniaan Aidil Fitri


Assalamualaikum wbr...

Sekarang kita berada di dalam bulan Syawal. Bulan Kemenangan kepada semua yang merayakan kemenangan Ramadan.

Aku agak terkilan dan merasa amat marah kerana segelintir kelompok manusia..kalau boleh dipanggil manusia cuba merobek kemurniaan Syawal ini. Lihat saja apa yang dilakukan oleh HINDRAF semasa rumah terbuka Perdana Menteri. Kumpulan yang tidak bertamadun ini sentiasa menyalahkan manusia di atas kesusahan dan kesengsaraan mereka, tetapi mereka ini langsung tidak tahu menjaga hak rakan iaitu kita orang ISLAM. Manusia tidak dilahir kurang ajar tetapi pembawaan mereka ini melambangkan kelompok manusia yang kurang ajar, tidak bertamadun dan tidak berpendidikan. Hanya ada pelajaran tetapi tidak ada pendidikan. Aku memang tahu Melayu Islam ini memang bersopan dan berlembut. Tetapi mereka ini seolah-olah lupa sejarah, ISLAM jangan disentuh kemurniaannya. Mereka ini lupa. Aku berharap pihak kerajaan seharusnya mengambil tindakan wajar dan tegas dalam menyelesaikan masalah ini.

Raya tahun ini, aku cam biasa je. Baju Melayu dah 3 kali raya pakai. Bukan takmau beli, tak mahu membazir. Apa2 pun diharap aidil fitri membawa kebahagiaan dan kerahmatan untuk semua.

2 comments:

Mr Nizam said...

oittt .. ko dah start menulis dalam blog ek ? apa laaa ko anti sangat dengan hindraf .. tak elok perkauman .. hehehe ...ko tau tak .. parit jem teruk pasal ko balik .. kalo ko tak balik parit tak jem ..

Mr Nizam said...

oo .. lupa plak .. pada sesapa yg masuk pada blog encik azmi lima puluh dua ni .. sila la lawati blog saya yang tak seberapa ni di alamat nizamfpm.blogspot.com ..