Saturday, October 18, 2008

Trip Ke Pantai Timur Part I: Prolog



Pada 9hb-12hb Oktober 2008, aku dan Pian berserta pelajar Semester Enam B06Ctt telah mengadakan lawatan akademik ke Negeri Pahang, Terengganu dan Kelantan.

Prolog: Kelas dia orang jika ingin mengadakan lawatan akademik dengan aku memang banyak masalah. Dari sem 5, asyik tidak jadi atas beberapa alasan yang tidak dapat dielakkan. Entahlah, dah nasib dia orang. Akhirnya aku berjaya mendapatkan kelulusan untuk mengadakan lawatan akademik ke Pantai Timur. Walaupun dalam masa yang singkat, berkat keizinan Allah dan kenalan rapat yang berada di Pantai Timur, semuanya dapat diuruskan.

Malang sekali, pada saat akhir, separuh daripada ahli kelas enggan mengikut lawatan akademik walaupun sebelum hari raya, mereka inilah yang berkobar-kobar kononnya ingin ikut serta dan begitu bersemangat. Bagi aku, mereka ini tidak layak digelar insan pun. Manusia (kalau layak dipanggil begitu le) ini lidah bercabang, mungkir janji, bercakap kosong, cakap tak serupa bikin dan tidak boleh diharap langsung dan tidak boleh dipercayai.

Aku kesian kepada Ketua rombongan yang bertungkus lumus berusaha untuk menjayakan program ini tetapi mereka yang bermulut manis ini cuba menghancurkan segala-galanya. Aku paling sakit hati kerana untuk mendapat kelulusan lawatan ke Perpustakaan yang berkenaan dalam masa tidak sampai seminggu adalah mustahil jika tidak kerana hubungan akrab yang sedia terjalin. Aku paling pantang orang yang ingin menjatuhkan maruah aku dikalangan kawan-kawan aku. Siapa mereka ini yang pandai sangat hendak memalukan aku dengan harapan aku membatalkan lawatan di saat akhir. Memang pantang aku!!!

2 comments:

Balqis Jamaludin said...

nak wat mcm mane kalau dah mulut manis. depan lain blakang lain...
there just an ordinary human...;p
Thank you to En.Azmi,En.ASO uncle Jeffery and uncle leman coz berjaya bawa we all p trip. We had unforgetable moment together....:)

Mr Nizam said...

wahai encik azmi .. jangan la kecewa .. badan besar hati kecik ...releks beb